TRISTESA.

 -"Hola, bon dia, endavant."-

-"Hola."-

Aire juvenil, faldilla ampla i curta, sembla còmoda, samarreta blau marí, sabates planes, sense maquillatge, blanca, no ha pres el sol. Mascareta ffp2, blanca.

-"Quina edat tens?"

-"Trenta-set anys."-

-"Quina professió?"-

-"Bibliotecària"-, dubtant, -"... però ara estic de baixa."-

-"Fumes?"-

-"No, mai he fumat."-

-"Tens fills?"-

-"No."-

-"Fas esport?"-

-"No, no, camino molt."-

-"Prens algun medicament regularment."-

-"Si, prenc un comprimit diari, de xxxx."-

-"Per a què serveix, no el conec."-

-"És un antidepressiu."-

-"Fa molt temps que el prens?"-

-"Uns dos anys."-

-"Has tingut alguna malaltia important?"-

-"Una apendicitis als deu anys."-

-"I per què vens a la consulta?"-

-"Falta d'aire."-

-"Has tingut Covid?"-

-"No."-

-"Estàs vacunada?"-

-"Que va..."-

-"T'han fet proves?"-

-"M'han fet al CAP una radiografia i una espirometria. M'han dit que no hi veien res."-

-"Per què prens antidepressius?"-

-"Tristesa, tristesa. Sempre estic en un núvol de tristesa. No la puc controlar i jo mateixa em faig por."-

-"Vius sola?"-

-"Si, visc en un apartament no lluny de la platja."-

-"Tens parella?"-

-"Si, si."-

-"Us veieu sovint."-

-" Si, si, vivim a 40 m."-

-"???"-

-"Si, si, vivim a prop, però no vivim junts."-

-"???"-

-"Ell té 3 eriçons i jo 3 gats:. Els eriçons que són tranquils i solitaris, s'estressen molt quan estan amb els gats, i per això preferim conservar la independència."-

-"Ja veig, no s'entenen gaire. I tu amb la parella?"-

-"Si, amb aquesta parella m'hi avinc força, millor que amb les anteriors, i estic segura que tot anirà bé, a més a més comprèn la meva tristesa..."-

 Va fer una mirada, com si fos a l'infinit i va somriure per primera vegada.

-"Mira, et veuré en dues setmanes, em portaràs les anàlisis i el TAC que ara et demanaré."-


L'acomiado.

Quan surto per donar instruccions a la Mònica, veig a la pacient amb la seva mare, ulleres de color vermell, expressió preocupada.


Comentaris