DR. GOOGLE.


80 anys,1,90 m, fort, antic militar angles retirat. Entén i parla castellà però es resisteix a fer-ho, i ni tan sols s’esforça perquè l’entenguin. Espantat, sense cap sentit de l’humor. La meitat de l’any se la passa a Barcelona.
-"¿Vive solo?"-
-"Con mi esposa, pero ella tiene muchas enfermedades. La paseo en silla de ruedas."-

Porta molta documentació sobre la seva malaltia cardíaca: Proves d’esforç, diversos angiotacs( on se li veuen els stents coronàris), electrocardiogrames amb arrítmia per fibril·lació auricular...
-"¿Su cardiologo donde lo tiene?"-
-"En London."-
-"Muy bien. ¿Porque motivo viene?"-
-"Porque tengo una sarcoidosis. Tenga."-

I em dóna  un paper quadriculat, escrit a màquina, amb un seguit de símptomes: tos, expectació, fatiga, inapetència, i tendència al vertigen.
Aquí jo li vaig preguntar si li havien suggerit aquest diagnòstic algun dermatòleg, o radiòleg o pneumòleg. 
Aleshores ell amb va contestar enèrgicament: 
-"No, no, lo he buscado yo mismo en internet."-

Em seguretat li vaig contestar: 
-"Entonces usted no tiene una sarcoidosis."-

Va somriure amb escepticisme.
Jo li dic: 
-"Y si quiere podemos apostar..."-

Ell em pregunta: 
-"¿Me pueden hacer ahora mismo un TAC?
-"Sí, sin duda, le acompañaremos."-

Vaig fer-li una petició d’escàner una mica surrealista: "prego realitzar TAC toràcic per sospita de sarcoïdosi per Google."

Va ser un TAC no normal, però quedava descartada la sarcoïdosi.
Un pic fet, vaig entrar a saludar-lo, quan encara estava a la sala del TAC, per avançar-li que no tenia una sarcoïdosis i que en 30’ sortiria l’informe radiològic.
Mentrestant li vàrem fer una funció respiratòria i tenia una obstrucció lleu.
-"Pues entonces que tengo?"-
-"Tiene algunas bronquiectasia moderadas bilaterales. De vez en cuando deberá tomar antibioticos, hoy mismo le haré una receta."-
-"¿Y de que me vienen?"-
-"Muchas veces desconocemos el origen, quizás de infecciones en la infància."-
-"De niño tuve una infección por hongos en los pulmones."-
-"¿En London? Poco probable."-
-"Bueno, entonces vivia en California, tuve una histoplasmosis."-
-"¿Seguro que no fue en Arizona?"-
-"Puede ser, haciamos excursiones a Arizona."-


Finalment jo havia guanyat la partida al Dr Google

Es va acomiadar somrient.
I mentre marxava li vaig preguntar: 
-"Por cierto, ¿qué opina del Brexit?"-

I em va contestar amb el polze cap amunt.


Comentaris