PODRÍAN SER...?

Fa menys d'un any que és pacient meu. És molt entranyable.
Ja ancià, camina amb dificultat, un pel encorbat, en el seu rostre amb nas prominent es dibuixen les empremtes de l'edat, tabac i potser sofriment. No obstant, ell mateix ho diu, té el cap clar.
Accent argentí, de la capital.
-"Hola, buenas tardes."-
-"Buenas tardes. "-
-¿Qué edad tiene?"-
-"86 años."-
-"Fumó?"-
-"¡Ojalà no! Lo dejé del todo hace 6 años."-
-"¡Que profesión?"-
-"Médico."-
-"Querrá decir psicoanalista"-, (adelantant-me amablement).
-"No, médico, ante todo, pero si, usted tiene razón, psiquiatra, psicoanalista."-

Amb curiositat.
-"¿Lacaniano?"-
-"No, no, froidiano, sigo al maestro."-
-"¿Ejerce?"-
-"Sí, aún me vienen pacientes."-
-"Ah, muy bien."-
-"¿Hace mucho tiempo que vive en Barcelona?"-
-"Desde Videla."-

Sempre ve acompanyat per la seva esposa, deu tenir uns 80 anys, menuda, no deu passar dels 1.45m, de cara molt arrodonida, molt blanca, potser sempre s'ha protegit del sol, sense arrugues, mirada atenta, es mou àgil al contrari que el marit, sempre discreta.
El pacient té un emfisema molt avançat. Oxigen molt justet. Difícilment obtindré molts millors resultats que el pneumòleg anterior.

Fa poc, ja amb més confiança:
-"Dr Morera, yo le elegí para que me dijera cuanto me queda de vida."-
-"¿Tiene tarjeta de crédito?"-
-"Si claro, pero ¿porqué me lo pregunta?"-
-"Bueno, esto influye. Usted puede vivir muchos años si se cuida y le cuidan. Por ejemplo, poder pagarse un taxi o un cuidador si se tuerce un tobillo."-
-"Si claro, pero no crea, mis paciente no todos eran ricos, no era mi objetivo."-
-"Le creo. ¿Tiene hijos?"-
-"Sí, tres hijos pero solo uno vive en Barcelona."-
-"¿Y le quieren?"-

Girant-se cap a la seva esposa, somriure ampla dels dos:
-"¡Muuucho!"-
-¿Y también tienen tarjeta de credito?"-
-"Oh, sí. Y buena."-
-"Ah, pues entonces puede vivir muchos años, pero ya sabe, esto es un enigma."-
-"Sí, claro."-, ( optimista).

Després, burxant a les butxaques es va treure una pagina petita amb anotacions.
-"Tengo solo una pregunta mas."-
-"Diga, diga."-
-"¿Es malo tomar tantas tandas de antibióticos?"-
-"Bueno, a veces el paciente tiene la sensación de que son más numerosas de lo que en realidad son. Un consejo, haga un calendario".-
-"¿Qué quiere decir?"-
-"Bueno, que en un calendario haga una cruz cada dia que tome antibióticos."

Amb un somriure irònic: 
-"¿Podrían ser estrellas de David en lugar de cruces?"-
-"Sí, pero seguro que hacer una cruz le será mas rápido? Pero que no sean gamadas!"-
-"Sí, Europa...".

Comentaris