EROS I TANATOS.

La Montse, em fa entrar una pacient. Jove, alta, elegant m'atreviria a dir, extravertida i simpàtica, decidida.
-"Edat?"-
-"29 anys."-
-"Fumes?"-
-"No."-
-"Professió?"-
-"Treballo a Sancho d’Àvila."-
-"En que treballes? Ets recepcionista?"-
-"No, no, soc tanatòloga."-

Vaig fer cara de voler més detalls
-"Si, em dedico a arreglar l'aspecte dels difunts."- 
-"Fa molt que treballes en això?"-
-"He fet uns 300 cadàvers de pràctiques, i en porto uns 1000 més des de que estic contractada."-
-"Es podria dir que ets una maquilladora?"-
-"Si, és el que li dic a la gent. El meu ofici fa “yuyu”. No trobaria mai parella."-
-"Tens algun risc especial?"-
-"Crec que no, sempre treballo amb guants."-

Jo vaig pensar que si, que era de risc. Depenia de la causa de la consulta
-"Tens fills?"-
-"No, no."-
-"Prens algun fàrmac?"-
-"No."-
-"Anticonceptius?"-
-"No, no."-
-"Fas esport?"-
-"Si, gimnàs 5 dies a la setmana."-
-"Per què véns?"-
-"Des de fa uns 30 dies no se me’n va la tos."-
-"Això és freqüent, generalment es post-virasis. No et preocupis
T'exploro una mica."-
-"Val."-

L'assento a la llitera. L'exploro molt superficialment, amb pudor. No vaig poder evitar donar-me compte que ella anava maquillada amb gust.
-"No tens xiulets."-
-"Montse, li podem fer una radiografia i una espirometria?"-
-"Ara mateix."-

Els resultats eren normals.
-"Hola, mira, À..., tot és normal. La tos et va de baixa, com a molt em prendria codeïna abans d'anar a dormir."-
-"I de dia, em prenc alguna cosa?"-
-"No cal, crec que els teus clients no es molestaran."-

Amb un excés d'humor negre dels dos, va respondre:
-"No, això si que no. Tinc que tornar.?"-
-"Si no se te'n va la tos, tornes."-

Es va acomiadar. Amb talons era de la meva alçada. 
-"Doncs, a reveure."-

En aquell moment va somriure i coquetament es va tapar la boca donant a entendre que no ho havia volgut dir, tenint en compte la seva feina.
-"Adéu, que vagi bé."-

Era a això que es referia Freud quant parlava d’Eros i Tanatos?
Potser si, potser no

Comentaris