CONTAINER.

Visc, per sort, a el Masnou, a una casa gran, 1905. O sigui que tinc espai. 
Tot i que ara actualment, a la pràctica, tota la bibliografia es troba fàcilment a la web pub.med o bé accedint a les revistes per internet, jo mantinc una mena de fetitxisme “mèdic” i guardo un munt de carpetes de “separates” i fotocòpies, que m’ha costat hores i anys d’arxivar.
-"Josep, tens piles de maletes i carpetes amb articles. No en podries tirar?"-

La Rosa portava un setmana dient-m’ho, a un promig de deu vegades per dia.
Una nit dic, molt bé, demà et tiraré deu carpetes de Vasculitis Pulmonar, ningú no em demanarà mai més una conferència sobre aquest tema.
Probablement ningú tenia tant material sobre aquest tema, com el que jo havia arribat a aconseguir, per exemple guardava la decebedora publicació de Churg i Strauss, (que tothom cita i que ningú ha llegit), també la publicació de Harveky, i les de la Dra.Zeek, el primer article sobre vasculitis  de Liebow, o un article de Fauci que co-signa un company meu de curs, i cent mes. 
Me'n recordo que fa molts anys el Dr.Coll Colomé em trucava desesperat: si us plau, afanya’t  i envia l'article de revisió de “Vasculitis Pulmonar” que et vaig encarregar aquesta setmana, per publicar a “Archivos de Bronconeumologia”.

Un vespre a les 22h vam començar a traginar les carpetes cap el container.
Al cap d’una setmana rebo de Madrid la trucada del professor Jose Luis Alvarez Sala:
-"Hola Morera, que tal estáis por aquí."-
-"Ya sabes, haciendo ver que trabajo."-
-"Me han encargado que te pidiera una conferencia para la pròxima reunión de “Siglo XXI”, sobre la “Vasculitis Pulmonares”.-
-"Oh, encantado, como me gusta tu encargo."-,vaig dir hipòcritament.

Sense comentaris. Va ser com refer una casa. La conferència per sort, va sortir be. La podeu veure a slide-share “Vasculitis Pulmonares”. ” 
http://es.slideshare.net/josepmorera/vasculitis-pulmonares-16223352 .
A la meva primera diapo de la conferència, que sense so ni pistes es inintel·ligible, s'hi veu un container i un text encriptat.
El container era fàcil d'explicar als assistents.
El text encriptat que l’acompanyava, vaig dir que el desvetllaria al final.


Jo enraonava després del Dr. Paolo Macchiarini, cirurgià toràcic de l’Hospital Clínic, un home brillant i molt atractiu, actualment controvertit, i que llegendes urbanes afirmaven que s’havien triplicat el nombre d’infermeres que demanaven de destí al seu Servei.
Exposar la conferència després d’ell, era un petit desavantatge, i per contrarestar-la i fer més simpàtica la meva xerrada, vaig idear una broma innocent. 

Jo calculava que a mitja xerrada meva, per agenda, Paolo hauria abandonat la sala, com així va ser, i per tant em vaig atrevir a passar la darrera diapositiva que desencriptava la primera, es tractava d’un carta publicada al BMJ, del Dr Trilla, “Phenotypic differences between male physicians, surgeons, and film stars: comparative study” (1)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1761168/pdf/bmj-333-7582-res-01291.pdf, 

Era un carta divertida, sobre els resultats d’un estudi que afirmava que els metges cirurgians són més alts i més atractius que no els metges d’especialitat mèdiques.
I tornant al començament, sobre llençar o no carpetes amb bibliografia antiga, ara ja ho sé, quan desitgi que em convidin a donar una confe d'un tema concret, tiraré la bibliografia històrica que tingui sobre aquell tema, al container. 
Però alguns intents que he fet, m’han fallat.

I ara el pitjor, la Rosa s’ha comprat el llibre “La Magia del Orden” de Marie Kondo...

(1) Diferencias fenotípicas entre cirujanos y estrellas de cine. Estudio comparativo.


Comentaris