Intel·ligència Intuïtiva

Heu llegit Malcolm Gladwell? Es un sociòleg que exerceix de periodista i divulgador, canadenc. Me'l va descobrir el meu amic Joan Escarrabill. 
Un dels seus llibres que em va seduir, fou "Blink, the power of thinking without thinking" ( 2005) traduït com  “Inteligencia intuitiva: Porque sabemos la verdad en dos segundos". Us el recomano, igual que un altre del mateix autor: "Outliers".


El Dr Piñol, mestre de molts dermatòlegs era una combinació de les dos coses, llegia i estudiava molt però diagnosticava en dos segons.
Un dia, - jo ja no estava al Clínic- , vaig anar a la seva sala, no recordo perquè i em va cridar. 
-"Dr. Morera, vol veure un pacient?"-
-"Val"-
-"Passi"-

Em va fer entrar  a veure un pacient, amb pijama, tot ell vermell com una bombeta encesa, amb alguna descamació.
-"Que pensa?"-
-"Doncs, sembla una Eritrodermia, un "homme rouge".-
-"Ja, però de quina causa?"-
-"Buf, no ho se, un Sezary, una reacció medicamentosa... no ho sé."-
-"Morera, m’està fallant, es una sarcoïdosi."-
-"Segur? Es molt rar"-
-"Biòpsia de conjuntiva."-
-"Doncs si. Però era indiagnosticable."-
-"Doncs jo ho vaig dir."-

Com ho va endevinar? No ho se. Arronsant les espatlles, se'n va anar. Tenia intel·ligència intuïtiva, dos segons. Ah, però també era un “Outlier”, estudiava molt. Com els Beatles que van ser bons perquè assajaven moltes hores.

Llegeixin a Malcom Gladwell, si poden.

Comentaris